Opmerkelijke Zaken, week 3 – 2020

In Opmerkelijke Zaken, week 3 – 2020 gaat het over compromissen, nutteloze verpakkingen, creatieve alternatieven voor plastic tasjes en wolvengejank. Dit en nog veel meer opmerkelijke zaken lees je in onderstaand artikel.

Opmerkelijke Zaken

Compromis… Dat zorgt altijd voor problemen. Kijk maar eens naar de reclame van Asda.

Deze hond is een held.

Deze Billboards voor de Dracula show kunnen net zoals echte vampieren, alleen ’s nachts waargenomen worden. Knap staaltje schaduw kunst. Via Toxel

dracula
dracula

Spaghetti koken gaat bijna altijd goed en kan eigenlijk niet fout gaan. Je zet de ongekookte spaghetti schuin in het water zetten. Na even koken zakt de spaghetti langzaam de pan in en klaar is Kees! Wetenschappers hebben onderzocht waarom dit altijd goed komt. En ze kwamen erachter dat
proces met een simpel mathematisch model in 3 fasen. De spaghetto (enkelvoud van spaghetti) neemt water op. Fase 1 is het doorbuigen, fase 2 is dat het verzadigd raakt en naar de bodem zinkt en in fase 3 gaat de spaghetti krullen.

Maar wist je dat je spaghetti ook in een koekenpan kunt bereiden. Bekijk het op de video hieronder.

Zo klinken 50 huilende wolven.

Nutteloze verpakkingen… Er is een heel Instagram account aan gewijd: @pointless_packaging De meest nutteloze verpakking is die van een mandarijn. De natuurlijke verpakking, de schil, is verwijderd en de inhoud van de mandarijn is een plastic bakje gestopt. Totaal nutteloos.

Je doet het dagelijks: je haren kammen. Maar wat is nu de belasting op een individuele haar. In 2018 werd dit wetenschappelijk onderzocht. Het antwoord… individuele mensenharen hebben niets te leiden van al dat gekam.

Haren kammen:
Haren kammen: bron afbeelding: Public Domain Pictures

Wil je leren tekenen zoals Escher, maar heb je geen talent? Dan kun je gebruik maken van Escher Sketch: een online tekentool voor geometische patronen. Hieronder de demovideo.

Handige oplossing, voor als je kleinbehuisd bent.

Vanaf 1 januari geldt er een plastic tasjes verbod in de winkels in Thailand. Dit betekent dat klanten zelf een tas moeten meenemen om hun boodschappen in te vervoeren. Dit verbod werd inspireerde vele Thaise consumenten. In plaats van een plastic tas gebruikten ze allerlei huishoudelijke artikelen en transportmiddelen om de boodschappen in te vervoeren.

Gezellig samen met je kat naar muziek luisteren.