Site pictogram Pasa Bon !

Opmerkelijke Zaken, week 2 – 2019

In Opmerkelijke Zaken, week 2– 2019 gaat het over een logo als wapen, piepschuim, de douche en hoe je een blikopener eigenlijk moet gebruiken. Dit en nog veel meer opmerkelijke zaken, lees je in onderstaand artikel.

Opmerkelijke Zaken

Tom Galle maakt van logo’s gevaarlijke wapens. De M van McDonald’s wordt een boksbeugel, het Nike logo wordt een gemeen mes en de Facebook F wordt een breekijzer.

Hoe verdient Banksy eigenlijk geld? En is hij rijk? In onderstaande video wordt het uit de doeken gedaan.

De kunstenaars Nayan Shrimali en Vaishali Chudasama uit India hebben vorige jaar iedere dag een miniatuur vogel van papier gemaakt. Super gedetailleerd!

How one designer created the “look” of Jazz is een documentaire over de albumhoezen van het platenlabel Blue Note. Dit label kon Jazz als geen ander visualiseren. Bekijk nog meer meer documentaires over Jazz.

Matthieu Robert-Ortis maakt bijzondere kunstwerken van ijzerdraad. Deze olifant wordt, als je het kunstwerk draait, twee giraffen.

Paris 3D is een project waarin je de geschiedenis van Parijs van achter je laptop kunt bekijken. Er is door 40 mensen maar liefst twee jaar aan gewerkt en het project laat 18.000 monumenten in 3D zien.

Dit is echt een heerlijk nummer. En Jezus is je vriend!

De atlas van wapengeweld laat de schietincidenten in de V.S. zien. De site bestaat inmiddels vijf jaar en er zijn sinds die tijd meer dan 150.000 incidenten op verzameld. Lekker landje!

O’er the land of the free
and the home of the brave.

Wat doen die ouwe mannen op het toilet?…. Gelukkig niets ernstigs. Ze zingen gewoon een liedje.

Wo Guo Jie komt oorspronkelijk van het platteland van China. Ze verhuisde naar Shanghai om daar een baan te vinden. Ze werkt nu in de recycling: ze haalt dozen van piepschuim op en verkoopt ze opnieuw aan een vis groothandel. Piepschuim is licht materiaal, maar toch bezwijkt haar fiets bijna onder het gewicht van al die dozen.

Het halve dorp kan water drinken….. van al het water dat jij in een keer wegdoucht. Het is een reclame… een hele mooie reclame.

Hoe je een blikje moet openen met een blikopener. Wedden dat je het altijd verkeerd hebt gedaan!

Mobiele versie afsluiten